söndag 22 januari 2012

Hälsoläge

Klockan är fyra och jag är kvar i sängen. Har ändå fixat en massa saker, köpt teaterbiljetter, pratat i telefon, bakat bröd, tagit hand om krukväxter, städat en kökslåda, städat lite m.m. Har dessutom slitit en timme med att göra ett diagram över hur cancerfaktorn förändras i min kropp.
Känner oro och pirr när jag tar fram bilder över cancerns utveckling och nedbrytning av min kropp. Dessutom glömmer jag gång på gång hur jag gjorde sist så det tar tid att göra ett diagram och medför en frustration.

Fick för någon vecka sedan frågan om jag verkligen menade det jag bloggade om i julas, om att jag troligen inte lever nästa jul.
Känner mig just nu lite mer optimistisk eftersom nuvarande cellgiftbehandling fungerar och det känns bra i min kropp. Som du ser av diagrammet har cancerfaktorn sjunkit under en längre tid. Däremot är jag inte tillbaka till de lägre nivåer jag låg på för ett år sedan. I fredags gjorde jag skiktröntgen och måndag om en dryg vecka fårjag veta resultatet.

Det jag skrev i julas menade jag då. Nu känner jag en större tillit till att mitt liv ska rulla på ett tag till. Tron på vad min kropp orkar och klarar växlar från vecka till vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar