fredag 2 december 2011

Min Hälsa

Har varit lite förkyld och småhostig i veckan, vilket nog påverkat både sömn och ork. Sov ganska bra i natt, men i övrigt har sömnen varit för dålig. Värst är ändå att högerhanden blir sämre och sämre. Ibland låser sig högerhandens fingrar i böjt läge och jag får bända upp dem. Jag har gråtit ganska mycket och känt mig eländig.
Köpte lite blommor på väg hem från sjukgymnasten

Har träffat en ny sjukgymnast idag. Hon trodde att mina nervskador beror på cellgifterna. Påpekade att jag gör en utsvängning med armbågen när jag ska hälsa. Jag ska absolut inte lämna högerarmen i fred utan se till att dra med den i rörelser den inte klarar själv. För att inte göra extrasvängar med armen kan jag träna med sågande rörelser, där armen hålls mot kroppen.

På måndag och onsdag morgon ska jag träffa henne på gym för att få instruktioner om hur jag kan träna i lätta maskiner. Bokade också in måndag och onsdag veckan därefter. Hon var imponerad av min energi och vilja att ta tag i saker. Jag grät och blev peppad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar