söndag 4 december 2011

Fötter, stövlar och lycka

Jag har alltid gillat mina fötter, åtminstone så länge jag kan minnas. De kanske är den kroppsdel jag tycker mest om hos mig själv. Jag har korta breda fötter, som absolut inte går att tränga ner i ett par smala skor. Mina fötter har alltså aldrig varit en fördel om en vill klä sig moderiktigt.


Upp och ut och gå. Faderade rallade ralla.
Stora (träskor) STÖVLAR på. Faderade rallade ralla.
Tycker att pumps och halvhöga klackar är snyggt på andra. Mina fötter passar och trivs bättre i breda, bekväma skor. Minns lyckan när jag som tioåring fick ett par nya skor, typ arbetarskor, breda bruna och sköna. Då visste jag inget om arbetarpolitik men var väldigt nöjd med skorna. Har alltid också gillat att köra ner fötterna i lite för stora kraftiga gummistövlar.
Mitt äldsta barnbarn har idag uppträtt på konsert och kongress. Uppsala danscenter har haft sin terminsavslutning. Hans dansgrupp dansade i stövlar och regnjacka. Mitt barnbarn hade vuxit ur sina stövlar och jag bidrog ekonomiskt till hans tretornsgummistövlar. Han tyckte om dem och gillade nog att dansa med stövlarna på. Själv är jag glad över att ha fått umgås med min älsklingsfamilj nästan hela dagen. Men en djup nästan obegriplig lycka kommer av att få se pojken i sina nya gröna breda stövlar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar