lördag 5 november 2011

Uppsala Internationell Sacred Music Festival

Har nyss kommit hem efter att ha lyssnat på tunisiska Anour Brahem Quartet på Uppsala Konsert och kongress. Underbart, avkopplande suggestivt i gränslandet mellan jazz och arabisk musik. Du kan se och lyssna på kvartetten på youtube 

Festivalen firar femårsjubileum och jag har varit där på något inslag varje år. Festivalen tar fasta på andlig musik och musikens andlighet utan att begränsa sig till några särskilda genrer. Du kan läsa programmet och lyssna på några inslag här.
Efter paus hörde jag också Alireza Ghorbani & Dorsaf Hamdani med klassisk persisk och klassisk arabisk sång.
När jag ska sova lyssnar jag ibland på radio och ibland på musik. Nu ska jag lyssna på min nya skiva Anour Brahem, The Astounding Eyes Of Rita.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar