lördag 19 november 2011

Hinner inte formulera mina tankar tillräckligt väl

Jag började i går på en blogg om fundamentalism, sanning och objektivitet. Hinner inte få ihop trådarna tillräckligt väl för att vilja publicera detta. Därför blir det några korta rader om mitt nu. Har idag träffat kongressombud från Dalarna, Västmanland, Gävle och Uppsala inför vänsterpartiets kongress i januari. Blev bra samtal. Som ofta på denna typ av möten har jag tagit plats med mina politiska tankar.

Har tagit sista kortisondosen efter gårdagens cellgiftbehandling, vilket gör kinderna röda. Fötterna är röda och lite svullna av Xelodabehandlingen. Tröttheten ökar, men jag mår ganska bra.

I mitt letande efter olika uttalanden som berör fundamentalism och ekonomi hittade jag Agneta Starks text om att leva i ett nu i P1
"Som en stor fågelflock som sveper över kvällshimlen susar de finansiella besluten fram – men med hiskliga följder. Och ingen vet egentligen varför. Bara att NU, och en kort stund senare ett annat NU – lika sant som det förra, och som nästa NU."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar