onsdag 12 oktober 2011

Lite nuläge

Konditionen är skruttig. Igår tog jag min gamla cykel uppför backen till Engelska parken där genusvetenskapen ligger. Den cykel jag brukar använda behövde ny broms. Gammelcykeln är egentligen bra, men för lite luft i däcken och dåligt smörjd kedja gjorde cyklandet till en plåga. Vid minsta uppförslut gick jag. I Slottsbacken var jag tvungen att stanna och vila flera gånger, för att hjärtat dunkade och jag flåsade extremt mycket. Väl på plats i seminarierummet tog det många minuter innan jag andades normalt. Vet inte om bristen på kondition beror på låga blodvärden eller på annat. I varje fall är alla blodkroppar på sin lägsta nivå 8 dagar efter behandlingen, vilket var igår. Idag hade jag min vanliga cykel och det gick lite lättare, även om det gick långsamt.

Blir frustrerad av att allt jag ska göra, som sätta på mig strumpor och skor, knäppa jackan, låsa dörren m.m. tar sådan lång tid. Morgonrutinerna tar särskilt lång tid, så det blir skönt att börja först klockan tio på universitetet i morgon.

För övrigt har jag inte hunnit börja läsa de drygt 50 sidor jag borde ha gjort klart till i morgon. Att få umgås med min dotter med familj kändes mycket viktigare. Jag har alltså ägnat kvällen åt barn och barnbarn. Kom nyss in genom dörren. Bär med mig varma känslor från minstingens muttrande, smågnyende och armviftande kommunikation med sin mamma, pappa och på ett litet hörn även mormor. Gick upp och lyssnade till de två äldre barnens fridfulla snusande innan jag tog bilen hem. Är glad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar