lördag 3 september 2011

Tiden går för fort

Gokväll. Klockan är snart halv tolv. Tiden går och jag har som ofta inte genomfört det jag tänkt, eftersom mycket tar dubbelt så lång tid som mitt optimistiska jag trodde. Känns det igen?

Jag mår bra och håller min prioritering, barnbarnen först. Natten till idag har jag fått ha mitt härliga treåriga barnbarn här. Promenerade med henne i barnvagn från deras nya radhus igår och gick tillbaka idag vid lunchtid. Det blev två 40 minuters vandringspass, med ett nöjt barn i vagnen. Det var länge sedan hon fick åka barnvagn eftersom det inte fungerar att dra tre barn i vagn.

Trots lyxliv i bekväm lägenhet, så blir de listor jag vill genomföra inte avbetade. Tänker varje dag att idag ska jag ….. Och så blir det inte av för att….

Sånt är livet. Jag tar ett djupt andetag, gör lite yoga och lyckas ganska bra med att leva i nuet.

Bilden är från Vi-skogens gåvokort. Vill du köpa några vykort och samtidigt plantera träd gör du det här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar