tisdag 9 augusti 2011

Tack Lasse

Tack Lasse Ohly för:

Ditt enträgna arbete med att bygga ett parti

Att du finns till för alla vänsterpartiets medlemmar, alla distrikt och alla partiföreningar

Att du i första hand ser till det du anser är vänsterpartiets bästa

Att du alltid står upp för vänsterpartiets beslut

Att du på ett utmärkt sätt för fram vänsterpartiets politik

Din omtänksamhet mot partikamrater

Ditt tålamod med ett parti som är svårt att leda

Din solidaritet och generositet

Dina positiva lagledaregenskaper

Jag har tidigare bloggat om att jag anser att Lasse Ohly ska avgå som partiledare. Partiledarskap och motstånd och Ny partiledare och delat partiledarskap Det är bra att Lasse Ohly nu bestämt sig och kallat till presskonferens. Du kan lyssna på Studio Etts intervju här, som han genomförde på ett positivt och sakligt sätt.

Nu när Lars Ohly bestämt sig kommer det stora vemodet. Minns när han valdes på kongressen i Stockholm. Då kändes det så bra. Gillade särskilt att Lasse upprepade Gudrun Schymans så kallade talibantal. Vänsterpartiet har haft stor nytta av att det var just Lasse Ohly som blev partiledare efter Gudrun Schyman. Minns också Lasse som partisekreterare och särskilt när jag fick en stor spontan kram p.g.a. att jag genomgick cellgiftbehandlingar år 1999. Borgerliga medias försök att måla upp Lasse Ohly som den hårdkokte kommunisten är verkligen en nidbild av en varm och sympatisk person.

Jag är övertygad om att du kommer att fortsätta att prioritera vänsterpartiet.

Så tack Lasse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar