måndag 11 juli 2011

Cellgifter och cykeltur

I söndags cyklade jag i minst en halvtimme som jag förutsatt mig. Kände mig trött och oinspirerad i början av turen. Uppförsbackarna var kämpiga. På Polaksbacken cyklade jag omkull när jag skulle byta till en lättare växel. Fallet gick i ultrarapid så jag slog mig inte, men det påminde mig ändå om den egna sårbarheten.

Bitvis rann tårarna under cyklingen. Cyklade en omväg till stadsskogen för att få upp pulsen under en halvtimmes cykling. När jag kom in i denna härliga gröna lunga med stora tallar mådde jag bättre. Energin och glädjen återvände under blåbärsplockningen. När jag plockat halva hinken kände jag mig nöjd. Gjorde en liten extrasväng för att passera en för mig magisk plats, där hen får cykla igenom en trång passage mellan två tallar. Brukar tänka att nu blir jag av med cancern när jag passerar detta ”nålsöga”.

På söndagsmorgonen lyssnade jag med ett halvt öra på Kropp&själ om klyftan och misstroendet mellan alternativmedicinen och skolmedicinen. Ska lyssna en gång till. Tycker det är viktigt att skolmedicinen inte bara avfärdar all alternativmedicin, utan blir mer ödmjuka inför att det finns så mycket när det gäller människokroppen som vi inte vet.

Har prövat lite av varje. Nu ska jag pröva om Kaprylsyra och Pau Darco te kan hjälpa mot Candidasvampen. Fick tipset av en person som hade egen erfarenhet. Det som hjälper bäst tror jag är att försöka lyssna in vad den egna kroppen och själen behöver. Ju mer jag känner efter på djupet, desto mer tycker jag mig känna vad jag ska äta och vad jag behöver i form av alternativ behandling, meditation och yoga. Viktigast för mig är nog att ge mig tid att känna efter. Tillit till den egna förmågan är en fördel, men inte alltid så lätt att hitta. Det finns inga qvickfix.

Idag har jag fått cellgifter. Cyklade till Ackis och sedan till en butik för att köpa skor. När jag kom hem gjorde jag min sjukgymnastik för armar och axlar. Tänkte att nu ska jag se till att Taxotere snurrar runt i hela kroppen och når ut till alla cancerceller. Gjorde sedan lite yoga innan lunchen. Nu ska jag snart åka och hämta en kompis för att vi sedan tillsammans ta oss till Mälaren för en skön naturpromenad.
Foto: länsstyrelsen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar