lördag 4 juni 2011

Försommardag

Idag har jag varit på en massa kända turistplatser i Uppsala. Ställde bilen hos min kompis vid Över Slottsgatan och har sedan gått runt och tittat på växter och njutit . Tyvärr hade inte Victoriacaféet öppnat för sommaren (renoveras och öppnar snart) så sedan tog vi bilen till Gamla Uppsala och Odinsborg för att äta lite mat m.m.

Och jag orkade stå på mina ben länge. Känns härligt att vara på väg tillbaka till lite mer för mitt tillstånd normal ork. Är särskilt glad över att ha fått se Guckusko blomma i botaniska trädgården. Dessutom var det trevligt att ha närbesök av kajor när vi satt och åt i Gamla Uppsala.




Avslutade dagen med ett besök i Gamla Uppsala kyrka, som just nu har en utställning ”Memento Mori DÖDEN en resa om livet.” Michel Östlund har målat bifogad bild och alla övriga konstverk. Jag köpte också boken som heter samma sak som utställningen. Läs mer här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar