onsdag 25 maj 2011

Tankarna försvinner

I går och i förrgår hade jag massor med idéer om vad jag ska skriva om. Just nu är det tomt i huvudet. Det är bara kroppen som gör sig påmind med en högerarm som gör mera ont, en trött kropp och lite huvudvärk. Igår och i förgår kände jag mig så klok och idag har dessa tankar runnit bort.

För övrigt har jag varit med mina bröstcancerkompisar till Dalkarlskärret och ätit gemensamt ordnad matsäck . Vi njöt av samtal, fågelkvitter, blomsterprakt, tonfisk- och avocadosallad, två sorters ostar, ciabatta, toscatårta, kaffe, öl och vatten.

”Och se så många blommor som redan slagit ut på ängen, gullviva, mandelblom, kattfot och blåviol.”

Ingen kattfot, men däremot också kärringtand, humleblomster, vårärt, liljekonvalj, hundkex, daggkåpa, vitsippa, m.fl.

Vårärt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar