fredag 20 maj 2011

Lång dag

Tredje dagen efter andra behandlingsomgången brukar vara min tröttaste dag under en behandlingscykel på tre veckor. Idag har jag haft en mycket lång dag. Började jobba 8.45 och kom hem 16.20. Då var mina barnbarn på gården.

Min dotter är ensam barnvakt åt två andra barn i kväll, vilket gjorde att hon ville ha hjälp med minstingen, snart 3 år. Jag har därför haft förmånen att få umgås med mitt yngsta barnbarn hela kvällen. Kvällen har gått i långsamt tempo, med många idéer om hur det mesta ska göras. Trött är jag, men lycklig över att ha fått ha lillflickan för mig själv i flera timmar. Nu sover hon.

Den långa dagen känns i hela kroppen, men allt har gått väl. Tur att jag kunde vila en timme på jobbet mellan olika möten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar