tisdag 3 maj 2011

Dagens klagan


Min hand fungerar dåligt. När jag satt vid jobbdatorn och använde musen orkade jag knappt höger- och vänsterklicka. Kraftlös i fingrar, hand och arm. Problemen med handen gör att jag nog ska sluta göra Sudoko. Det är helt enkelt för jobbigt att använda handen att skriva med. Handproblemen är nog ett skäl till att jag inte varit med på en enda träff i den akvarellgrupp jag tog initiativ till för ca 10 år sedan.

Är nästan ständigt hes, vilket gör det svårt att prata och sjunga. Hade tänkt gå på kören i kväll, men kände mig för trött. Hesheten är nog också ett skäl till att jag inte varit med i kören på länge.

Hostar ganska mycket på nätterna. När jag hostar som värst har jag svårt att dra in luft. Sover ganska dåligt.

Längtar efter bättre tider….

Kanske i morgon blir en bättre dag, om jag tömmer ur mig en massa eländeskänslor idag. I morgon kväll ska jag vara barnvakt åt mina barnbarn. Har bestämt mig för att jag ska orka och längtar efter dem.

2 kommentarer:

  1. Då hoppas jag med åt dig :)

    SvaraRadera
  2. Tack du okände. Även några ord från okända människor hjälper lite grand ibland

    SvaraRadera