måndag 18 april 2011

Radio och ork

När jag är hemma har jag ofta P1 på. Ibland lyssnar jag fullt ut, ibland lite halvt och ibland vet jag inte alls vad som sägs. Ljudet från radion har blivit en vana. Vet inte om det är att jag vill kolla upp vad som sker i världen, ha lite koll. Eller om det är någon form av sällskapsbehov. Vet bara att det första jag gör när jag kommer hem är att sätta på P1 och det sista jag gör när jag ska sova eller gå hemifrån är att stänga av.

När jag som 20-åring jobbade på psykiatrisk avdelning stod radion alltid på. Jag tyckte det var hemskt med skvalmusiken. Likaså tycker jag idag illa om musiken i butiker, i väntsalar och i telefonköer. När andra har radion på är det bara ett störande moment, men hemma står den alltså alltid på. Inte särskilt rationellt, eller hur.

För övrigt har jag fått cellgifter och Avastin idag. Vaknade ganska pigg i morse. Sedan har jag känt mig grinig och less nästan hela dagen. Är trött på cancern och alla biverkningar. Känns som jag trevar mig fram i ett töcken av ont här och ont där, prover, provsvar, behandlingar, läkarbesök, undersökningar. I kväll kändes det lite bättre. Tänkte att jag kanske ändå ska ta med mig mina längdskidor till Åre, så jag kan ta mig fram lite långsamt i snön. Bestämmer mig i morgon. Tåget går norrut klockan 8 på morgonen och jag är tillbaka i Uppsala tidigt, tidigt på måndag morgon, Annandag Påsk.

Ha det bra i Påsk

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar