måndag 25 april 2011

Hemma igen efter Åreresan

Klockan 03.10 anlände tåget Uppsala centralstation. Jag, min dotter, mina två barnbarn och barnbarnens pappa har åkt sittvagn från Åre i natt. Trötta men nöjda gick alla fem till en väntande taxi. Det fanns ingen möjlighet att bära barnen, eftersom vi hade mycket packning, så de fick gå själva.

Har fått bo med mina härliga barnbarn i en större stuga precis ovanför Bustamon i Åre. Min syster med familj bodde i egen stuga femhundra meter ovanför oss. Även min bror och mamma var i Åre några dagar, liksom min systers svägerska och hennes vuxna son. Som mest var vi tolv personer samlade för att fira min systers mans 60-årsdag.
När inbjudan kom var jag ytterst osäker på om det över huvud taget skulle vara möjligt för mig att delta. Jag har inte åkt några skidor, men är väldigt nöjd över att min kropp ändå fungerat så pass bra som den gjort.

Veckan har förflutit i lugnt och skönt tempo. Motionerandet har bestått av lite yoga, pulkapassning och vandringar mellan stugorna. Mina skidor som jag i sista stund bestämde mig för att ta med mig förblev i sitt skidfodral, till min dotter kom på fredagsmorgonen. Hon använde dem några gånger för att åka skidor med sina barn.

Mina känslor har växlat mellan glädjetårar när min dotter med familj anlände i Bustamons bandvagn och sorgetårar över att jag klarar så lite.

Min dotter med familj anländer

På väg upp till Bäästamon

Min systers hus Bässtamon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar