torsdag 7 april 2011

Planering och prioriteringar

Jag har oftast tankar om vad jag ska göra under en dag. Idag hade jag tänkt att först jobba några timmar hemifrån. Så blev det. Jag tog det lugnt på morgonen och jobbade sedan mellan halv tio och halv tolv. Sedan besökte jag Mötesplats Gottsunda tillsammans med en annan tjänsteman vilket länge varit planerat. En tanke var att ta bilen för att sedan åka och titta på fåglar, men det blåste för mycket så jag tog bussen till Gottsunda.

Väl hemkommen behövde jag vila. Sedan var min avsikt att baka Toscakaka och städa, eftersom jag lät bli fågelskådningen. Hoppas hinna se storspov en annan dag. Under min YogaNidravila ringde telefonen och när jag vilat klart ringde jag upp. Mitt fyraåriga barnbarn svarade. Han frågade om jag kunde komma över med ett miniväxthus som jag har i källaren.


Alla andra planer skrinlades och jag tågade glatt iväg till min dotters familj. Deltog i sådden. Njöt av barnens nyfikenhet och längtan efter att små plantor ska komma upp. Väl hemma igen skippade jag både städning och Toscabak. Däremot har jag deklarerat och anmält mitt lägenhetsnummer till skatteverket.

Är trött och nöjd . Njuter av att inte ha planeringar som jag slaviskt måste följa. Skäms inte ett dugg över min dammiga lägenhet, varje fall inte just nu. Inte heller över att anmälan till lägenhetsregistret lämnades alldeles för sent. Känns skönt att tänka att det jag inte hinner idag eller prioriterar bort får jag göra en annan dag. Livet fortsätter i en ganska behaglig lunk. Lever ett mormorsliv.
Mina barnbarn sådde bland annat solrosor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar