lördag 26 februari 2011

Fortsatt eländig

Precis som igår har jag tillbringat mycket tid i min säng idag. Nu har jag tagit värktabletter och gjort några småsysslor, vattnat blommor, dammat och plockat ur diskmaskin. En kompis kom precis förbi för att hjälpa mig hämta medicin på Apoteket. Hade tänkt följa med för det är bara några hundra meter dit, men inser att jag inte orkar. De fysiska insatser jag redan gjort känns i hela kroppen och jag har mer ont, trots värktabletterna.

Ringde onkologavdelningen igår kväll när jag upptäckte röda utslag vid revbenen. Tänkte att en del av mitt eländiga tillstånd kan vara bältros. En mycket trevlig onkolog ringde mig och vi kom överens om att jag skulle ta mig till Ackis idag om utslagen utvecklats till blåsor. Hon erbjöd sig också att fixa smärtlindrig. Om jag ville kunde jag ta mig till avdelningen med en gång så fick jag medicin där.

Har sovit ganska bra i natt och i morse var utslagen borta. Däremot har jag ringt onkologavdelningen för att få smärtlindrande medicin, Citodon, eftersom jag får ont när jag försöker göra saker.

För övrigt har jag skrivit ett utkast till debattartikel om intersektionalitet. Huvudet funkar så skriva tänker jag fortsätta med!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar