fredag 25 februari 2011

Eländig

Vaknade vid tre-tiden i natt och tog en Ipren, för att jag hade ont. Sedan startade klockradion vid halvsjutiden. Hade fortsatt ont, men klev upp, gjorde frukost, läste tidning osv. Gjorde också några yogaövningar trots stel och ond rygg. När jag sedan skulle klä på mig och ge mig av insåg jag att det inte gick. Det är inte bra för min hälsa att ge mig av till jobbet med stel gång, darriga ben och värkande rygg. Jag återgick till sängen . Det har sedan mest känts som att jag blivit sämre. Planerar länge innan jag vrider mig om eller ändrar kroppsställning på annat sett och gör allt i ultrarapid.

En kompis ringde i morse och har varit här och tagit hand om mig. Hon gav mig Jing Shen, fixade mat och lyssnade på mina eländesbeskrivningar. TACK. Vi människor är alltid beroende av varandra, men som det känns nu så är jag mer sårbar än vad jag är van vid att vara.

Fortsätter detta elände så ringer jag onkologavdelningen på Ackis, där det alltid finns onkologer som har bakjour.
Vet inte om mitt tillstånd beror på snabba försämringar i mina kotor eller att cellgifterna slår ut cancerceller så det gör ont eller biverkningar av cellgiftet Navelbine och/eller Avastin.

4 kommentarer:

  1. Jag röstar på utslagning av cancerceller!!!

    SvaraRadera
  2. Usch det är inte roligt att ha ont :(. Men jag röstar också på utslagning av cancerceller. Eller bara biverkningar av cellgiftet som mördare cancerceller.

    SvaraRadera
  3. Vad bra med många röster för utslagning av cancerceller. Nu har jag också en annan variant. Bältros. Har röda utslag vid revbenet på högersidan. Ringde Ackisavdelningen 78C och har pratat med en väldigt trevlig onkolog. Om utslagen är kvar åker jag till avdelningen och blir undersökt i morgon. Känns väldigt tryggt med dygnetruntonkologer i jour 2 km bort.

    SvaraRadera