söndag 2 januari 2011

Positiva nyheter

Jag ser och gör positiva saker också. Här kommer lite mer uppmuntrande läsning.
I en gammal (november 2010) Amnestytidning läser jag att både Amnesty och Läkare utan gränser står upp för sitt oberoende och vill inte förknippas med ena parten i en konflikt. Båda organisationerna har därför tackat nej till pengar från en stödgala som anordnas för att stödja Berns intressen i en konflikt. Syndikalisterna har genomfört ett antal blockader mot Berns.

Heja Amnesty och läkare utan gränser. Och Heja syndikalisterna också, för jag har tagit ställning i konflikten. Syndikalisternas krav handlar om fackföreningsrörelsens möjligheter att agera när medlemmars rättigheter kränks.

Idag är det fyra år sedan jag blev mormor, vilket är anledningen till att jag har varit på födelsedagskalas och firat mitt barnbarn. Det är härligt att få vara mormor, så kram på er mina kära barnbarn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar