lördag 16 oktober 2010

En riktig surkärring

Idag kände jag mig riktigt grinig, irriterad och less på det mesta när jag vaknade. Har sovit dåligt i natt liksom alla nätter sedan förra söndagen. Är fortfarande på grinigt humör och tycker det känns riktigt skönt att skriva, GRINIG, SUR och IRRITERAD. Ingen annan behöver utsättas för min grinighet när jag är ensam hemma och det är skönt att tillåta dessa känslor att komma fram. Surkänslorna finns där just nu och tar överhanden i mig.


I morgon ska jag vara barnvakt åt minstingen, 2,5 åringen, vilket jag längtar efter. Tror alltså att jag vaknar på ett bättre humör i morgon, men det får vi se då. Jag lovar i varje fall att mina irritationskänslor inte ska gå ut över någon som inte kan försvara sig och som inte har något med mina surkänslor att göra. När mitt är mitt och ingen annans, så kan jag ju till och med ta ut svängarna lite extra. GRINIG, SUR och IRRITERAD.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar