måndag 17 maj 2010

Vad lätt det är att glömma allt positivt

Har haft en bra dag idag. Sista veckorna har det känts som självklart att sova gott om nätterna och det har jag gjort i natt också. En annan ännu mer positiv sak är att jag nästan inte alls har känt av mitt skelett på länge. För några veckor sedan var jag orolig för att få mer ont av försämringar i skelettet, men så är det inte. Min förhoppning att antiöstrogenet hjälper ökar. Få se på fredag när jag har nästa läkarbesök.

Det har blivit flera långa cykelturer i vårsolen idag. Härligt med blommande hägg, blommande körsbärsträd och koltrastsång. När jag cyklade tänkte jag också på gårdagens uppvaktning från mitt 3-åriga barnbarn. Han hade plockat maskrosor i en stor bukett åt mig. Detta var LYCKA för mig och jag har fortfarande bilden av barnet med blommor i handen på näthinnan.

När jag var yngre vet jag inte om jag var lika beroende av goda möten, som jag är idag. Min känslighet för andras bemötande kan ha ökat eller också är jag mer medveten om hur jag känner. I varje fall var jag idag på ett arbetsplatsbesök och pratade jämställdhet och mångfald i 1,5 timmar. Det blev väldigt bra samtal och sådant får jag både positiv energi och gott humör av.

För övrigt är mina stortår knappast bättre, men inte heller sämre. Jag har alltså haft en bra dag, som tyvärr nog lätt ramlar ner i glömskans dunkel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar