fredag 14 maj 2010

Mer lek för vuxna!

Idag har jag haft5 fullt ös hela dagen. Hälsade på dotter och barnbarn i morse, bara för det är mer än en vecka sedan vi sågs senast och jag längtade. Därför började dagen med lek. Jag har handlat i låtsasaffär, packat picnic, åkt en lång karavan på skogsutflykt och slutligen tittat på låtsasskalbaggar och hört låtsaskoltrastar och varit rädd för låtsaslejon. Jag kanske ska starta Facebookgruppen ”Mer lek för vuxna” . Jag tror att lek också kan medföra mer tid för allvar och reflektion. Båda delarna är viktiga.

Efter leken var jag på jobbet i några timmar och gjorde klart saker på måstegöralistan. Sedan var det dags för antirasistmöte och därefter apeller och flygbladsutdelning. Nu sitter jag ganska trött i sängen med datorn i knäet och ryggstödet uppfällt och tycker att livet är härligt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar