fredag 9 mars 2012

Mer om mitt handikapptillstånd

Tycker detta är lite ”komiskt”.

Avslaget på ansökan på handikapptillstånd skickades som rekommenderat brev, vilket innebär att jag måste hämta det på ett postuthämtningsställe 500 meter från min bostad. Det har legat där sedan sista februari, eftersom jag känt mig för trött för att gå och hämta det.

Jag har alltså inte under dessa 10 dagar orkat hämta beslutet p.g.a svårigheter att förflytta mig. Brevet handlar om att jag inte anses ha tillräckligt allvarliga förflyttningsproblem. Få se om jag klarar att förflytta mig inför nästa beslut eftersom jag tänker ansöka igen.

Naturligtvis så kan jag hämta beslutet om det är väldigt viktigt, men det handlar om prioriteringar i mitt liv. Går jag och hämtar brevet får jag mer ont eftersom jag har en stressfraktur i foten. Jag kan ta mig närmare genom att köra ner bilen i p-garaget intill, men många sådana resor gör mig också orkeslös. Ska en skratta eller gråta åt mina eländeskänslor just nu?

Det var skönt för mig att höra min onkologs ilska över avslaget. Alltid skönt att få andras arga reaktioner på att beslut borde vara mer gynnande för mig. Sådan ilska ger mig kraft.

3 kommentarer:

  1. Ja ska man skratta eller gråta...
    Jag skickar en ilsken tanke till dem som beslutat att avslå din ansökan. På dem igen bara...
    Var rädd om dig!
    Kram / maria

    SvaraRadera
  2. Verkar väldigt olika bedömningar från kommun till kommun. Min sambo hade lungcancer och orkade bara gå korta sträckor. Vi bor i Luleå och han fick tillståndet inom en vecka. Tyvärr behövde han det inte så länge eftersom han somnade in en solig vårdag i februari förra året.

    SvaraRadera
  3. Men så knäppt.... Kan du inte be någon hämta det som ditt ombud? Att den personen tar med sig ditt leg och du skriver på avin bara? Borde väl gå? Kram!

    SvaraRadera