lördag 17 mars 2012

Föreställningen Borta

Har varit på dansföreställningen/teatern Borta med mina två barnbarn på 5 år och 3 år. En genomtänkt  föreställning med lite trolleritrick, tydlig mimik och framförallt stillsamt tempo. Den handlar om sorgen i att sakna och glädjen i att hitta. Vi sitter allra högst upp i salongen, för det är mina barnbarns favoritplatser. Vi ser alltså ut över hela rummet. Tempot, vår utsikt och dansarnas koncentrerade närvaro ger perspektiv och lugn åt min dag. Temat sorg, saknad och glädjen i att åter mötas berör alla och kan gestaltas på olika sätt, från tittutlekar för småbarn till gamla klassiker för äldre. Senast mötte jag samma tema i Shakespears Romeo och Julia.

För övrigt är jag precis som tidigare dagar i veckan trött, trött, trött.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar