onsdag 8 februari 2012

Projektion och datorspelande

Vår lilla cancergrupp har träffats i kväll hemma hos mig. Märker hur jag mer och mer längtar efter våra möten. Vi har så härligt befriande och öppna samtal om allt från politik till existentiella frågor.

 Har flera gånger bloggat om hur jag tillskrivs egenskaper som inte har med mig att göra. Ibland handlar detta om projektion. Projektion är en psykologisk term för att beskriva hur en person som inte vill eller kan kännas vid sina egna svagheter tillskriver andra personer dessa egenskaper för att försvara sin självbild. Är skönt att ha en teoretisk förklaring som beskriver varför. Mår bra efter våra samtal.
För övrigt är foten lite, lite bättre. Dessutom har jag kväll efter kväll fastnat framför spelet spindelharpan på min dator. Varje gång blir det samma sak, jag ska bara göra en gång till så kanske spelet går ut, och så tickar klockan iväg till långt efter midnatt. Känner mig alltså lite befriande halvknäpp, eftersom spelandet blir viktigare än sömn och det jag behöver göra.

2 kommentarer:

  1. Hej Britt!
    jag heter Kerstin och jag har skrivit kommentar den 6 februari - skrev den i går.
    Hälsar
    Kerstin

    SvaraRadera
  2. ....och jag har svarat under din kommentar först idag, fredag

    SvaraRadera