måndag 20 februari 2012

Förkyld och lite uppgiven

Var trött i går kväll. Började hosta och kände mig lite febrig. Har därför inte gått till jobbet idag. Ville inte ta tempen, men kände att om jag hade feber så var den knappast över 38 grader. Funderade på om jag också skulle ringa Ackis för att eventuellt ställa in dagens cellgiftbehandling. Gillar inte att ställa in saker jag är inställd på att genomföra, så jag lät bli att ringa.

Väl där kollade min sjuksköterska upp min feber. Trots att jag tagit Citodon hade jag 37,6 grader. Jag ville genomföra behandlingen och läkare okejade detta.

I förmiddags sken solen. Jag längtar efter att låta solens strålar värma ansiktet, men orkar knappast ta mig ut. Åkte bil till Ackis.

Har många tankar i huvudet om vad jag ska skriva i min blogg, men orkar inte riktigt fokusera och tänka färdigt. Spelar Kungen på min dator i stället. Efter att ha spelat Spindelharpan med alla fyra färgerna 175 gånger fick jag äntligen ut den. Då var min tävlingsinstinkt starkt drivande. Kände att jag  ”måste” få ut patiensen. Kungen är mycket enklare och jag klarar ungefär var tredje spel. Tror att ett skäl till mitt spelande är den meditativa effekten på mig. Jag bara spelar och spelar och glömmer allt annat.

Saknar energi att ta tag i saker. Just nu är det kanske inte så konstigt när jag är förkyld, men jag tror också att jag är lite deprimerad. Sorgen över min sjukdom ligger som ett underliggande raster i mitt liv.  

1 kommentar:

  1. Hoppas din förkylning går över snart. Tufft att du ändå genomförde behandlingen. Stor kram från AstridL.E.

    SvaraRadera