torsdag 5 januari 2012

Kongress

Så sitter jag här på kongressen och klockan börjar bli sen. Har känt mig osäker på om min kropp ska orka. Är trött men har snart orkat första dagen.

Det är en positiv stämning och massor med bra inlägg från talarstolen. Känns som om jag tillhör ett konstruktivt parti. Däremot är jag besviken på att det inte blev beslut om delat ledarskap, men gläds åt att det var bra nära. 115 röstade för en ledare och 108 för två ledare.

Nu ska jag snart upp i talarstolen för första gången under denna kongress. Som vanligt lite nervöst, trots lång erfarenhet av talarstolar. Tänk att jag alltid får samma känsla av att alla andra är mycket bättre och jämför och krymper mig själv. Får väl skratta lite åt mig själv och mina gamla känslospår, som det är så svårt att kliva ur.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar