söndag 1 januari 2012

Dagsform

Har inte varit utanför dörren idag. Gjort yoga, läst tidningar, bloggat och slagit in paket till mitt äldsta barnbarn som fyller fem år i morgon. Igår var jag mer aktiv. Cyklade till city och skickade iväg ett paket, städade mitt smutsiga hem, träffade dotter och barnbarn och cyklade sedan upp för Carolinabacken för att fira nyår hos vänner.

Kvällscykelturen påminde mig om min skruttiga kondition. Fick stanna många gånger för att få ner puls och flås till mer normala nivåer. Var lite orolig för hemfärden på natten, men fixade att ta mig hem på morgonsidan. (Vi lade pussel. Kändes meditativt att sitta och glo på bitarna för att då och då få in rätt färg och form på rätt plats. Hade svårt att sluta innan det var färdigt, vilket gjorde att jag cyklade hem strax efter två i natt.)

Hostar ständigt upp slem. Vet inte varför? Beror min taskiga kondition på en övergående förkylning eller på att kroppen inte klarar att rensa ut allt slem? Eller har jag metastaser i lungsäcken, vilket förra datortomografin visade tecken på. Nästa datortomografin gör jag 20 januari, så därefter vet jag mer.

Får ibland ont i höger övre ryggsida och skuldra och har därför svårt att öppna dörrar. Märker inget av detta närjag gör yoga eller går på styrketräning, vilket jag förstås är glad över. I övrigt har jag inga större problem. Skavsåret på högerhälen har slutat blöda och börjat läka. Naglarna är mycket bättre. Trötthet och andfåddhet är alltså just nu mina största problem. Och så förstås min skruttiga högerarm och hand, men det är knappast en nyhet för någon.

Lyssnar på P1:s vinterpratare, Bodil Malmsten, medan jag bloggar.  Gillar det hon säger och ska kolla upp hennes blogg 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar