tisdag 15 november 2011

Lite om hälsan

Idag hade jag inget möte på jobbet, vilket gjorde att jag slapp passa någon tid. Gick hemifrån när jag var klar med morgonrutinerna. Solen sken och jag hade en dryg halvtimmespromenad till jobbet. Hade hörlurar och njöt av mina favoritlåtar. Härligt och lyxigt. Efter ett fyratimmarspass framför datorn med en halvtimmes lunchpaus, så promenerade jag hem i solnedgången. Idag har jag nästan som badat i solljus.

Varje morgon gör jag en kvarts yoga. Ofta blir det ytterligare ett lite längre yogapass på eftermiddagen. Alla leder och muskler stelnar så snabbt av alla cellgifter. Tror att yoga är nödvändigt för mig.

Min högerarm och hand blir kontinuerligt svagare. Det är mitt största problem. Saker jag klarade för en månad sedan klarar jag inte idag. Ska pröva om en annan sjukgymnast som är kunnig på nervskador kan hjälpa mig. Har bokat tid i slutet av november.

Nu är tumnageln på vänsterhanden på väg att lossna. Övriga naglar på vänsterhanden fungerar någorlunda, men ser hemska ut. Har haft lite problem med vänsterhandens naglar. Slipper i varje fall bandagera fingertopparna med kompresser indränkta i Alsolsprit. Däremot doppar jag naglarna i Alsolsprit ibland, när naglarna är lite påverkade för att slippa infektioner med varbildning.

Orken är som vanligt. Tror att mina kotor är bättre. I morgon ska jag på labb. På fredag får jag nästa cellgiftbehandling och svar på blodproverna. Nästa läkarbesök är om tre veckor.

För övrigt har jag träffat min älsklingsfamilj idag. Igår var jag med på feministfika. Tre yngre tjejer som också läst genusvetenskap kom hem till mig. De fixade soppa och jag hade det bra på alla sätt. Njuter av att samtala med kloka reflekterande feminister.

Läser nästan dagligen om cancerforskningens framsteg. Chalmers forskar på ny teknik med mikrovågor för att dels diagnostisera cancer, dels slå ut svåråtkomliga tumörer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar