lördag 29 oktober 2011

Barnvakteri och PM

Är barnvakt åt mina två äldsta barnbarn, när barnens pappa firar sin 30-årsdag. Det är intensivt, mysigt och roligt. En viktig del av mitt liv, mitt Prio 1. Nu har båda somnat.

Efter att jag fick cellgifterna i går tar jag cortison fram t.o.m. i kväll. Medicinen gör kroppen varm och kinderna röda. När cortisonet slutar verka går jag ner i varv, blir trött i muskler och i övrig kroppen i några dagar.

I fredags prövade jag att ha kylhandskar på båda händerna under Taxoterebehandlingen för att skona fingrar, naglar och känsel. Gick bra med vänsterhanden, men högerhanden har sämre cirkulation så det blev för kallt. Stod ut med nedkylningen av högerhanden en timme och sedan fick det räcka.

Tror att förra omgångens kylhandske på vänsterhanden har gjort att infektionerna under naglarna minskat, så nu har jag skippat Alsolspritomslagen i några dagar. Skönt att slippa detta tidsödande omhändertagande och framförallt klumpigheten i vänsterhanden.

Låg och tänkte på hur jag ska lägga upp mitt PM igår kväll och i natt. Gårdagens bloggandet satte mig på spåret, så nu har jag bestämt mig för att skriva om artiklar som behandlar tingsrättens och hovrättens friande av den 32 åriga man som jag skrev om i går. Rätten anser inte att mannen utsatt den 16-åriga flickan för livsfarlig eller svår kroppsskada, ett krav för att våldet ska ses som grov misshandel. Vålds¬sexet bedöms istället som ”misshandel av normalgraden”.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar