torsdag 7 juli 2011

Vanor ändrar jag snabbt

I morse ställde jag klockan på den okristliga tiden sju. När jag jobbar startar klockradion alltid halv sju, men nu med sommarlata vanor är sju tidigt. Klockan halv nio kom min dotter och mina två barnbarn och hämtade mig. Sedan åkte vi till min mammas sommarstuga utanför Oxelösund.

Solen sken hela tiden och det var riktigt svettigt när vi åt lunch på sommarstugans altan, trots en skuggande markis. Vi ägnade dagen åt smultronplockning, bowlspelande, minigolf och bad. Mina barnbarn var duktiga cyklister fram och tillbaka till Jogersöbadet, drygt 1 kilometer i varje riktning.

Klockan nio i kväll släppte min dotter av mig vid hemporten. Har alltså haft en härlig solig dag.

Orkar mycket mer nu än tidigare. Märker att jag vänjer mig fort vid den ork jag har. Hoppas att nuvarande kondition ska bli ännu bättre, så cykling, yoga och armträning ska jag försöka vara uthållig med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar