onsdag 12 januari 2011

Min 56:e jul är slut

Inför årets jul har jag gjort väldigt lite i mitt hem. Ända förändringen är att jag satt upp adventsljusstakar, tagit fram lite stearinljus och haft några amaryllisar och hyacinter. Jag gjorde bara det jag hade lust med och tyckte var mysigt. I morgon är det tjugonda Knut och allt som hör julen till borde tas bort. Nu har jag istället ingen lust att ta bort adventsljusstakarna, så de kanske blir kvar några dagar till.

När andra frågar hur helgerna har varit svarar jag bra och tänker vad fort det har gått. Swisch så var allt över. Känns skönt att det blir ljusare ute, men jag gillar egentligen inte att livet går så fort. Eller rättare sagt, både gillar och ogillar. Visst är det skönt att det kommer en vår och visst finns det saker jag längtar till. Samtidigt vill jag njuta mer av de goda stunder jag har och att inte bara allt ska vara över i en snabb fart. Vill hitta det där lagom mellan att i tanken vara igår, här och nu och i framtiden. Men om jag blir mycket sämre i cancern, så vill jag att livet ska swischa över fort. I varje fall känns det så nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar