fredag 19 november 2010

Om godisätande och att ligga kvar i sängen

Jag har kommit in i en godisätarperiod. Har mindra problem med svamp i munnen. Tillåter mig att äta allt möjligt, såsom chokladkola, dragerade mandlar och lakrits. Njuter av detta.

Sista veckorna har jag valt att äta frukost i sängen. Det njuter jag också av. Skönt att skjuta klivauppursängenaktiviteten lite framför mig. Ibland har jag också pluggat någon timme/ar i sängen innan jag klivit upp. Sedan jag fyllde tonår har jag gillat att ligga länge i sängen, när jag har en sådan möjlighet. Är invand i en norm om att ”morgonstund har guld i mund” och att om du är sjusovare så är du lite sämre som människa. Det är så lätt att säga att vi är olika som människor, med olika biologiska klockor som styr trötthet eller pigghet under olika tider på dygnet, men det är svårt att i känslan leva efter. En del osynliga normer sitter så hårt, men jag gör mitt bästa för att vidga normen, både för mig själv och för andra genom att igen skriva att jag trivs med att vara kvar länge i sängen.

För övrigt är det många som säger att jag passar i att vara rakad. Fortsätt gärna med det, för jag känner och mår gott av omtanken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar