måndag 1 november 2010

Elände med få undantag

Har haft många stunder då jag känt mig ledsen, eländig och gråtit sista dagarna. Har konstant ont i nedre bäckenet och är svag i handleden och i handen. När jag bytte däck till dubbdäck på cykeln igår hade jag väldiga svårigheter att sätta dit däcket. Så har det aldrig varit för mig tidigare och jag har bytt många cykeldäck. Kunde inte klippa naglarna med vanliga nagelknipsaren i morse, för jag hade ingen handstyrka. När jag tog nagelknipsaren som är för tånaglarna gick det bra. Har också svårt att skriva med högerhanden. Är trött, lite orkeslös. Känns som det går utför med mig.

När jag skrev min göralista förra veckan glömde jag skriva ”klippa håret”. Jag är slarvig med att gå till frisören och mitt tunna hår har inte gjort saken bättre. Blir ständigt påmind om håret, så det känns konstigt att jag glömde. På informationen om Taxol stod det att om man tappar håret gör man det efter två veckor . Därför toppade jag och klippt igenom håret i torsdags. I går började jag tappa hår, så det finns en risk att jag måste raka mig igen. De två gånger jag hittills tvingats raka mig har det inte känts problematiskt, men det gör det nu. Jag vill ha mina hårtestar kvar. Skönt att veta att min dotter hjälper mig ta bort allt hår om det blir nödvändigt.

Allt är inte elände. Idag började min 7,5 poängskurs på genusvetenskapen. Det är roligt och ger mig energi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar