måndag 4 oktober 2010

Val hela tiden


Val hela tiden heter en krönika som Emil Jensen skrivit i ETC:s tidningen Uppsalademokraten. Jag håller inte med Emil om att demokrati inte är att rösta - för det är också demokrati. Den parlamentarisk demokratin med rösträtt åt alla över en viss ålder har människor kämpat för i Sverige och riskerar människor sina liv för än idag, så den ska vi värna. Men demokrati är så mycket mer och det skriver Emil så bra om. Demokrati är också att agera och i varje stund stå upp för det man tror på. Emils krönika ger mig lust och energi.

Idag har jag liksom tusentals andra i olika delar av Sverige demonstrerat för mångfald – mot rasism och främlingsfientlighet. Det ger också lust och energi.

För övrigt har jag lite mindre ont och jag har inte tagit någon medicin mot värk på flera dygn. Jympapasset igår har inte gett några negativa biverkningar och candidasvampen i munnen har gått tillbaka. Jag mår i det hela taget BRA.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar