torsdag 7 oktober 2010

Trött väntan

Ryggsäcken är packad och klockan är kvart i elva på kvällen. Kvart över tolv går jag hemifrån för att sedan kliva på sovvagnen kvart i ett i natt. Har tänkt att det är skönt att få en hel lång kväll hemma för att sedan kliva på tåget och vakna i Åre på morgonen. Nu längtar jag bara efter att kvällen ska gå så jag får komma iväg. Känns ovant att vilja skynda på klockan för ofta är det tvärtom. Jag tycker klockan går för fort. Minns barndomens långtråkiga stunder, irritation och lite olustkänsla i kroppen.

Är trött i både huvud och kropp. Vill sova och är rädd för att somna här hemma och missa tåget. Har varit iväg på jympa. Kände mig då riktigt glad över att det fungerade så bra och jag orkade hålla fullt ös på nästan alla övningar. Nu har jag lite ont bak i skelettet, men det var länge sedan jag tog någon värktablett. Känner konstiga domningar i högerhanden och blir lite orolig över att det kan vara metastaserna i mina kotor, nervpåverkan. Kändes mer i handen direkt efter träningspasset.

Få se vad jag får för besked på måndag när jag träffar läkare. Är inställd på att det ska vara försämringar, så jag är nog inte så orolig inför mötet. När jag skriver detta, så får jag lite fjärilar i magen, men bara lite. Nästa gång jag bloggar på måndag kväll då vet jag.

Ägnar nog ganska lite tid åt enbart oro just. Bär mest på en massa andra tankar. Gläds åt att jag är efterfrågad att komma på arbetsplatsträffar och prata jämställdhet och mångfald och att jag känner mig uppskattad när jag pratar utifrån mina PowerPoints. Känner att jag får stöd för det jag föreslagit till högsta ledningen på mitt jobb. Såg på skolverkets hemsida att informationen om den likabehandlingskurs jag hållit ihop nu är utlagd.

Pratade inför vår styrelse idag och de ställde sig bakom det jag skrivit om nationella minoriteter. Känner nästan hela styrelsen utifrån mitt gamla uppdrag som kommunalråd och känner mig ganska trygg i min nya roll som tjänsteman. Tror på det jag gör och att jag kan bidra till positiva förändringar.


Hämtad från Åre naturguide

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar