måndag 18 oktober 2010

Trött men på bra humör

01.27
Väcktes klockan halv två i natt av ett elektroniskt pipande. Var det armbandsklockan? Klockradion? Datorn? Nej det var min elektroniska utomhustermometer, som pep med några minuters mellanrum. Tänkte att det är så här man upplever tortyr, innan jag visste vad det var och lyckades få stopp på eländet. Låg och var rädd för att pipandet skulle komma igen. När det blev tyst sov jag som en stock till halv sju.
08.00
Cyklade till en arbetsplats 5 kilometer från där jag bor.
8-30 – 9.45
Var förberedd på att visa PowerPoitbilder, men det fungerade inte, så jag pratade utifrån mina kopior. När jag pratar utan bilder, blir jag lätt så engagerad så att tiden går. Hann inte med allt jag planerat men det kändes OK ändå. Troligen blir jag inbjuden igen.
9.35 – 9.55
Cyklade 5 km till Ackis för att ta blodprover
9.55-10.15
Provtagning
10.15 – 10.30
Cyklade till jobbet
10.30-16.30
Byggde nya sidor om jämställdhet och mångfald på kommunens interna webbsida, läste e-post, åt lunch, mer webbsidor, möte med arbetskamrat, mer e-post och webbsida.
16.30-16.45
Cyklade och köpte två USB-minnen
16.45-17.00
Cyklade hem
17.00-17.30
Bytte till träningskläder och cyklade till Friskis o Svettis
17.30-18.30
Orkade genomföra nästan alla övningar fullt ut på styrkemedeljympapasset.
18.30-18.45
Cyklade hem
18.45 – 21.00
Badat, ätit, tvättat, läst tidningen, gjort SUDOKO, svarat och läst e-post, gjort några andra måsten på datorn.
21.00 -
Bloggar och somnar nog ganska fort därefter.

Under allt cyklande, jympande m.m. har jag också tänkt på vad jag ska skriva på bloggen. Tänkte skriva att jag mår bra av att jobba, det ger mig energi, även om jag bra gärna skulle ligga kvar i sängen på morgnarna. Väl vid datorn tillkom klockslag och beskrivning av dagens görande. Tror att denna ganska intensiva dag har gjort både kropp och själ gott, men att det är tur att det finns helger, då jag kan unna mig att vara lat och tycka synd om mig själv. I morgon eftermiddag är det dags för en ny omgång Taxol.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar