söndag 12 september 2010

Lugnare dag

För några somrar sedan cyklade jag i sydöstra Polen. Vi gjorde dagsutflykter längs mindre vägar som framförallt gick genom skogen. Det var en härlig känsla, som att ”bada i grönska”. Vistelser i skog är läkande, det finns det forskning som visar. Både när jag drabbades av cancer och när metastaserna i skelettet upptäcktes var jag mycket ute i skogen. Idag har jag också varit i skogen. Efter en skön och lång morgon, någon timmes arbete framför datorn, så gav jag mig iväg ut i Nåsten, en av Uppsalas större skogsmarker. Tillsammans med en kompis vandrade jag längs fina stigar och ”badade i grönska”. Tempot var behagligt, samtalen givande och dessutom hittade vi kantareller, trattkantareller och KarlJohansvamp.


Nu har jag genomfört ytterligare en medeljympapass och njutit av att kroppen fungerar någorlunda. Har tillåtit mig att göra olika hopp eftersom det känns som om det stärker skelettet. Jag har fortfarande ont i ryggen och framförallt i en tvärgående muskel bak i vänster skinka. Vaknade i natt av att det gjorde riktigt ont och har känt av muskeln i flera nätter. Tog en Ipren i natt och en i morse och har också tagit en i kväll i förebyggande syfte. Tänker att det ska hjälpa mig mot inflammationer i muskeln. Tror att jympan hjälper mig trots ömma muskler. Ville ta chansen att träna före morgondagens cellgiftbehandling för sedan får jag avhålla mig för att inte riskera stora blåsor på fötterna.

Är nöjd och tillfreds över min dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar