tisdag 13 juli 2010

Om spretande tankar och känslor

Kom hem vid sjutiden efter ytterligare ett och ett halvt dygn i skärgården, på Arholma och i Grisslehamn. Vi har haft det bra. Gått på små grusvägar genom skogen, badat, solat, ätit gott och haft mysigt. Har bilder på näthinnan av skrattande barn, arga barn, springande barn, frågande barn, kramiga barn. Känner saknad.

Lyssnar på dagens sommarpratare Elisabeth Åsbrink. Det är intressant, men eftersom jag samtidigt gör andra saker så missar jag ganska mycket av hennes budskap. Har haft programmet på i två omgångar, medan jag samtidigt planterat om en krukväxt, packat upp, badat, tvättat kläder, vattnat blommor, gjort SUDOKU m.m. Har massor med olika tankar och känslor och har svårt att fokusera.

Vad ska jag planera in nu, vad vill jag, vad händer med min cancer och vid läkarbesöket på fredag, vad ska jag skriva på bloggen, vad är viktigt ……?
Hur känner jag mig, hur ska jag behålla yogavanan att leva i nuet, hur länge kommer jag att behandlas med Caelyx?

Känner att det är helt OK att låta tankarna snurra ett tag och spreta iväg åt olika håll. Vill välkomna de tankar och känslor som kommer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar