tisdag 8 juni 2010

Elände och sång

Äter nu penicillin. Tänker på alla olika saker jag ”drabbats av” under senare år och detta med att ”en olycka kommer sällan ensam”. Om hälsan av olika skäl är försämrad, så finns det naturliga skäl till att man drabbas av flera olyckor. Jag har haft:
• Blodproppar i vänster axel, vilket gör att jag nu tar Fragminsprutor varje kväll
• Infektioner under naglarna så jag fick ”operera bort” delar av naglarna
• Bältros
• Candidassvamp som medfört svårigheter att svälja när det var som värst
• Jätteblåsor som blivit infekterade på fötterna
• Ryggskott
• Och nu käkbensinflammation
Tycker väldigt synd om mig själv när jag skriver denna lista och skriver den också för att jag känt mig ganska eländig under dagen. Känner att jag får energi och kamplust av denna eländesbeskrivning, så nu får det banne mig räcka.

En annan bild av dagen är att jag jobbat och betat av ganska många måstesaker mellan 8.30 -16.30. I kväll har jag varit på träning med min kör, så när jag cyklade hem trallade jag glada sommarsånger, som vi ska sjunga för fransmän i Bordeaux 18 och 19 juni.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar