onsdag 19 maj 2010

Ny frisyr – ny bild

Äntligen har jag varit till frisören och klippt mig. Sedan 2006 har jag rakat/klippt håret extremt kort varje vår. Nu försöker jag få håret lite längre istället. Hur jag än gör så lyser bristen på hårstrån igenom. Känner mig ändå ganska nöjd med dagens frisyrförsök. Är till och med så pass nöjd så jag bad min bror ta kort på mig, när jag satt på balkongen i kväll. Resultatet ser du på profilbilden som jag just bytt ut.

Refrängen i sången från filmen ”Släpp fångarna loss det är vår, går jag ganska ofta och trallar på. Det är en kraft- och gladsång. Tyckte det var dags att byta ut rosa och grått mot lite vårfärger på min blogg. Gult och grönt är ganska trevliga färger som man också kan bli lite glad av. Att rumstera om på bloggsidan, sopa ut och kasta in nytt, var också uppiggande. Vad tycks om resultatet?

För övrigt mal oron över om jag ska byta behandling på fredag och till vad i så fall? Min stortå mår däremot mycket bättre efter gårdagens sticka hål på blåsan aktion. Nu har jag också lärt mig lite mer om hur blåsor uppstår, genom brännskador på grund av värme och/eller friktion. Kunskap som kan vara bra att ha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar