lördag 10 april 2010

Man vänjer sig 2

Fotstatus: Kanske något bättre. Fötterna var varken särskilt svullna eller röda i morse. Nu är dom lite mer ömma och såren blöder lite. Övrigt OK.

En av mina favoritartister är Kjell Höglund. Hans låtar kommer ofta upp i mitt huvud. Just nu snurrar "Man vänjer sig" för fullt. Texten i övrigt har inte så mycket att göra med min livssituation just nu, men orden "man vänjer sig".

Eftersom jag får ont av att gå så cyklar jag. Det funkar riktigt bra. Som i kväll när jag varit på restaurang med dotter, två barnbarn, bror och barnbarnens pappa. Barnbarnen åkte dubbelvagn, jag cyklade och övriga gick. Lillflickan vinkade glatt åt mig och tyckte det var kul att jag hade cykel och åkte på hjul precis som hon.

I fredags när jag var morgonbarnvakt och lovat ta barnbarnen till förskolan några kilometer bort, blev det samma typ av lösning, bror drog barnvagn, jag cyklade och barnbarnen satt i vagnen. Inget konstigt alls. Man vänjer sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar