tisdag 27 april 2010

Kraften är större än oron

Var på jobbet kl 8.15 och hemma igen kl 16.45. Har varit en rolig dag, med många samtal med kursdeltagare i den likabehandlingskurs jag håller ihop för kommunens skolor. Jag lär mig massor på alla samtal och blir inspirerad av att möta många engagerade lärare. Får energi och livslust. Samtidigt balanserar jag på fel sida om lagom. ”Borde” kanske sitta och vifta med tårna högt och inte belasta fötterna.

Har fått sova någorlunda bra i natt trots kortisonet. Höll på länge igår med att skriva en förfrågan till Uppsalas kommunalråd om att ställa sig bakom ett antirasistiskt upprop. Även detta är något som engagerar mig, där jag hoppas kunna bidra till minskad rasism i samhället. Har redan fått några positiva återkopplingar.

Mitt huvud är alltså fullt av vilja och kroppen på språng. Behöver pusta lite och ta några djupa andetag innan jag ska iväg till min kör. Känner av ryggen lite grand och oron ligger som en gnagande underton till det mesta jag gör och tänker. Känner ändå att kraften och tron på att jag får fortsätta leva länge till vinner.

Fötterna mår bra. Tror på möjligheten till ett jympapass snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar