lördag 6 mars 2010

Reatreat

Har ägnat dagen åt cirkeldanser (meditation i rörelse) på stiftsgården Breidagård i Marielund. Tillsammans med ca 20 andra kvinnor och en man har jag dansat enkla steg på ett meditativt sätt. Syftet med aktiviteten är att få kontakt med sina inre resurser och kreativitet. Aktivitet och medveten närvaro i dansen ska bidra till balans och läkning.

Det är ofta så med mig att när jag får tid att känna inåt, så känner jag av skelettet och är trött. Så kändes det idag också och samtidigt var det väldigt vilsamt att göra enkla steg tillsammans med andra. Jag var en del i en helhet av fler människor som rörde sig som en organism. Ofta gick det bra att blunda och bara låta sig föras i samverkan. Alla för och alla följer. Det kändes nästan som att sväva. Kursledaren var mycket bra på att instruera klart och enkelt och det blev en lugn tillitsfull atmosfär i rummet. Tror att när jag går och lägger mig i sängen kommer jag igen att återuppleva den svävande känslan och gemenskapen med många okända människor, en underbar känsla av tillit till livet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar