torsdag 25 mars 2010

Dagens läkarbesök

Har träffat en av mina bra läkare på Ackis. Cancermarkören har sjunkit ett steg från 57 till 56. Jag hade visserligen förväntat mig att den skulle sjunkit mer, eftersom jag inte alls känner av mitt skelett, men även detta lilla steg neråt visar att medicinen hjälper.

Har fått vitamin B6 mot blåsorna på fötterna, vilket tydligen inte är vetenskapligt fastställt att det hjälper, men praxis visar att det har god effekt. Vi har också pratat om hur jag kan skydda mina fötter genom att:
• Inte utsätta för värme
• Inte utsätta för tryck
• Ta kortisonsalva om fötterna är irriterade
• Vara försiktig upp till 5 dagar efter behandlingen
• Äta B6-vitaminer för att stärka huden

Med detta som grund tänker jag försöka jympa i mina sandaler med mjuka sulor efter påsk. Nu ska jag läsa tidning en stund och sedan kör min bror mig till tåget mot Nyköping.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar