onsdag 1 augusti 2012

Tunga men förväntade besked

Nu växer mina metastaser och det går inte att göra något för jag har för låga trombocytvärlden. Det finns alltså medicin som min kropp inte orkar med, men som kan ”slå tillbaka”. Typ ”cancern slogs ut, men patienten dog också”, alternativt ”cancern tog död på patienten, eftersom patienten inte kunde överleva medicinen”. Hoppet framåt är alltså högre trombocytvärlden och det är ingen idé att fylla på utifrån, för det hjälper inte benmärgen att komma igång. Hoppet är inte helt ute, men mitt timglas töms….

Jag var förberedd på detta, men det känns för jävligt ändå. Djäkla cancer.
Både min syster och min dotter har varit med hela dagen. Så skönt att ha dem med och få dela tunga besked och att de också får samma besked.
Tömingen av bukvätska gick bra. Jag bar på 3,9 liter.
Hör i mitt huvud Bellmans fras ”Fredman drick ur ditt glas, se döden på dig väntar, när Fred Åkerström sjunger den.
I morgon åker jag nog med min dotter och familj till mamma i Sörmland.

En ny fredsros blommar

Och när min syster kom i måndags hade hon med en bloomande blomma från min gamla trädgård med min äldkade skära ros. Den lever vidare i hennes trädgård. Jag gläds åt ett få fortsätta se och lukta på den.

Kram på er alla kärleksfulla, glada, arga eller sorgsna människor.

5 kommentarer:

  1. Så sorgsen jag blir när jag läser det du skriver i dag. Du finns i mina tankar dagligen. Försöker sända över lite styrka. Kramar Inga-Lill

    SvaraRadera
  2. En liten styrkekram från en bloggläsare, fortsätt kämpa! Håller tummarna att trombycyterna rätar upp sig. Kram

    SvaraRadera
  3. Så tunga besked du fått. Jag har svårt att finna ord men är med dig i mina tankar. Kram / maria

    SvaraRadera
  4. Fredsrosen var min mammas älsklingsblomma! Den jäkla cancern tog henne, hon blev bara 68 år! Följer din blogg och önskar dig allt gott!
    (Dina trädgårdsbilder är fantastiska)!

    Kram från en okänd Maria

    SvaraRadera
  5. Tack för att ni hör av er alla, och för alla sorgsna och fina ord.
    Britt

    SvaraRadera