måndag 30 april 2012

Valborg i Uppsala

Kom precis hem efter en lång dag med plats i solen. Princesskänslor igen. Njuter av att kunna ta mig överallt med bilen, njuter av alla underbara människor som blir en hjälp och ett stöd i mitt funktionshindrade liv och njuter av att bara vara i solen medan strålarna värmer upp hela mig.

Började dagens Valborgsfirande hos mycket goda vänner i engrönskande solfylld trädgård i Uppsalas akademiska centrum. Det gick nästan att se mösspåtagningen från trädgården. OD sjöng in våren på fem minuters promenadavstånd från denna privata trädgård. Ägnade flera timmar åt intressanta möten, omtänksamhet, god knytmat och samtal som utmanar normens mitt.  

Därefter tog jag bilen till en annan god vän i Hågaby. Halvlåg i en solstol och vilade mig, medan min vän gjorde nässelsoppa med tillhörande kokta ägg till kvällens knytmatsfest. Hennes käresta fixade en Janssons frestelse. Själv bidrog jag till båda knytfesterna med ekologisk färsk ananas och andra frukter som jag fick hjälp med att skära upp.

Därefter nya samtal med gamla vänner, lite allsång och god mat i ett nyrustat timmerhus med stora fönster placerat mitt i naturens trädgård. Drillandefåglar och bristande knoppar kunde upplevas mitt inne i denna vackra byggnad.

En liten promenad, lite solstolsvila och därefter valborgsbrasa och vårsånger. Jag har alltså idag fått uppleva alla ingredienser i en härlig valborgsvårdag. Därav princesskänslorna.

Krafterna återvänder. Fortfarande magont av och till, men orken blir bättre och bättre. Hoppas orka promenera till 1 majfirandet i Slottsbacken i morgon. Just nu njuter jag av livet fullt ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar