lördag 28 april 2012

Lite nuläge

Drömde i natt att jag cyklade långt. Kände massor av energi. Njöt av vårsolen, rensopade gator och kraften i mina ben. Kan alltid hoppas att det är en sanndröm och att jag kommer att orka mer i sommar. Orkar jag inte cykla, så är en fortsatt möjlighet att njuta i mina tankar och drömmar om att jag enkelt och lätt forsar fram på cykel. I fantasin och drömmarna är allt möjligt

Precis som igår så tog frukosten lång tid i förmiddags. När jag hade frukosterat klart, ätit frukost, bäddat och klätt mig var klockan över två. Att det tog tid beror på att jag efter att ha gjort frukost behövde vila, liksom efter att jag ätit lite frukost och efter att jag ätit klart. Det blir många rygglägesvilor under morgonbestyren.

Nu känner jag mig piggare. Har orkat vara igång flera timmar och har fortfarande energi. En kompis har nyss gått. Hon har hjälpt mig med balkongkrukorna, vi har varit och handlat och sedan fixade hon mat. När jag vet att jag får hjälp är det så mycket enklare att kolla vad jag själv orkar. Då vet jag att min kompis kan hjälpa till och göra saker om jag ”faller ur”.
Min gula klasros har överlevt vintern

Har alltså både prinsessekänslor och känner tillförsikt. Känner mig lycklig.

Min gulrosa fredsros har också överlevt vintern

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar