söndag 28 november 2010

Vinter


I Uppsala ligger snön vit överallt. Igår föll stora långsamma flingor. Mina barnbarn har varit ute och provat sina nya skidor. Har inte höststädat balkongen och är ganska nöjd med det. Gillar att se snö på min ros och min lavendel.

Har städat, satt upp adventsljusstakar och planterat Amaryllis och hyacint.
Ska alldeles strax gå iväg på adventsfika hos kompisar. Igår gjorde jag klart mitt PM. Om jag får godkänt har jag ytterligare 7,5 poäng i genusvetenskap. Jag njuter.
Hoppas att många människor tar tillfällena i akt att ge sig tid till eftertanke.

Tror och hoppas på mindre konsumtion och mindre konkurrens och mer solidaritet och mer omfördelning. Gillade uttrycket ”Att stryka välståndsegoismen medhårs är inte ett framgångsrecept” i en debattartikel som argumenterar för att socialdemokraterna ska driva en politik för hållbar utveckling, skriven av en socialdemokrat i Uppsala. Du kan läsa artikeln här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar