onsdag 26 oktober 2011

Några månader till

Idag hade jag sista föreläsningen och sista mötet i basgruppen. I morgon är det sista seminariet. Om jag hinner skriva ett PM på ca 10 sidor och lämna in senast nästa onsdag kl 18, så blir jag klar med ytterligare 7,5 poäng i genusvetenskap. Trodde inte alls att jag skulle kunna genomföra genusstudierna. Oftast har jag hittills orkat och klarat mer än vad jag trott från början. Känns som att jag har fått ytterligare några fungerande månader att leva.
För drygt 10 år sedan prövade jag att ta sprutor med Mistelpreparat hos en läkare i Stockholm som också var antroposof och skrev ut homeopatmedicin. Min avsikt var att ämnen i misteln skulle stärka mitt immunförsvar och därmed slå ut cancern.

Då var jag mer inriktad på att bli frisk, än vad jag är idag. Minns känslan när han visade statistik på hur mycket längre kvinnor fick leva som behandlades med Iscador. Enligt min antroposofiska läkare ökade cancerpatienternas överlevnad i medeltal med några månader om en behandlades med Iscador. Denna information plus att min dåvarande onkolog avrådde mig från att ta dessa sprutor gjorde att jag avslutade behandlingen.

Har sedan gång på gång läst statistik om hur lång tid kvinnor i medeltal kan överleva sin cancer mer nya mediciner. Vanligast är att ny medicin förlänger livet med några månader. För mig är varje månad värdefull.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar